nedelja, 24. november 2019

SKUTA - 2532m
   - Zajeda V / IV 370m
   - Južni raz IV / III 350m

Skupina petih pripravnikov se nas je odpravila na vikend plezarijo pod Skuto.
Z Ivanom in Klemenom se že v petek popoldne odpravimo proti bivaku pod Grintovcem.
Ob prihodu v bivak v petek zvečer ugotovimo, da kljub temu da je že oktober v bivaku ne bomo sami. V bivaku je že bilo rezervirano ležišče v drugem nadstropju. Za soboto je bil plan splezati Zajedo v južni steni Skute.
Po zajtrku se odpravimo proti steni in spotoma že opazujemo linijo katero gremo plezat. Sama smer od daleč zgleda veliko bolj napeta kot dejansko je. Po kaki uri hoje smo pred vstopnim raztežajem smeri. Ker smo v navezi trije se v vodstvu menjamo na tretjinah smeri. Prvi del do detajla je vodil Ivan, potem sem vodstvo prevzel jaz na koncu pa je vodil Klemen. Začetna štirica in prečka te lepo ogrejeta v kompaktni in lepi skali. Hitro splezamo tri raztežaje in smo pred začetkom najtežjega dela smeri - dveh raztežajev petice. Prvi del je malo krušljiv in je potrebno it čez precej mirno medtem, ko je drugi del petice zares lepa petica. Potegnem še dolg raztežaj čez radiatorje in tam se tudi srečamo z Galom in Moniko katera naju na tem delu prehitita. Nadaljujemo še čez lep kamin po katerem sledi še kakih 200 metrov lahkega terena do izstopa malo pod vrhom Skute. Na vrhu Skute pospravimo opremo, si malo odpočijemo in se počasi odpravimo nazaj proti bivaku. Ob sestopu v daljavi opazimo Krištofa in Špelo, ki sta plezala v Štruci. V bivaku se dobimo kjer si skuhamo večerjo in še nekaj časa sedimo in debatiramo ob mizi. Poleg nas sta v bivaku še Francoz in Slovenski par.
Naslednji dan se Špela in Krištof odpravita v Zajedo Skute, mi trije pa v Južni raz Skute, ki je menda ena najlepših štiric v Slovenskih hribih. Spet si smer razdelimo na tretjine in začnemo z plezanjem. Plezanje res ni slabo in poleg nekaj krušljivih mest je smer res lepa. Pred zadnjim raztežajem se na izstopu srečamo z Krištofom in Špelo in skupaj izstopimo in nadaljujemo še na vrh Skute. Na vrhu sledi malica in obvezno slikanje. Po kake pol ure na vrhu se mi trije odpravimo proti sestopu skozi Gamsov skret, Krištof in Špela pa sestopita nazaj do bivaka in v dolino čez Kokrsko sedlo.