sobota, 9. maj 2015

Velika Tičarica (2091m) & 
           Mala Tičarica (2071m)

Čez Komarčo in mimo koče pri Triglavskih jezerih...

Za današnjo soboto si splaniram dva nižja in precej neobiskana vrhova nad dolino Triglavskih sedmerih jezer. Vrhova sta visoka le dobrih dva tisoč metrov, vendar je pot do njiju kar dolga, predvsem pa zelo lepa.
Zaradi napovedanih popoldanskih ploh sem spet štartal precej zgodaj, Ob svitu sem krenil od koče pri slapu Savica. Parkirišče tam je sicer plačljivo vendar je moj zgodnji prihod poskrbel, da je bil gratis, ker je redar še spal:). Pot se po kratkem položnejšem delu postavi precej pokonci kjer takoj začneš grizti kolena. Pot je zelo dobro nadelana tudi z jeklenicami in nekaj skobami, ki pa so tam zgolj zaradi varnosti saj za napredovanje niso potrebne. Po prihodu na vrh Komarče se odpre lep pogled nad Bohinj in proti Voglu. Od tu naprej se pot do črnega jezera položi in nato spusti do obale jezera. Jezero leži v kotanji na začetku Lopučniške doline. Pot se nato malo dvigne nad črno Jezero kmalu pa se za nekaj časa čisto položi in preči previsne pečine na desni strani. Pot se potem še nekajkrat kratko vzpne vendar je hoja tu zelo prijetna in lahkotna vse do doma pri Triglavskih jezerih.
Po dveh urah in pol se znajdem pred križiščem malo pred kočo, kjer se obrnem desno v klanec po poti proti Štapcam. Pot se vzpne čez melišče in na koncu čez nekaj jeklenic in klinov, vendar vzpon ni preveč zahteven. Na vrhu Štapc je razpotje kjer nadaljujem levo proti Tičaricam in Zelnarici. Kratek čas se vzpenjam med rušjem in kmalu sem pri naslednjem razpotju kjer se levo odcepi pot proti Mali Tičarici. Tukaj nadaljujem naravnost in nekaj časa prečim stene obeh Tičaric vse do mesta kjer se stena Velike Tičarice malo položi. Tukaj zapustim markirano pot in se obrnem direktno navzgor, tukaj je treba malo poiskat najlažje prehode med skalami do vrha, ker na vrh Velike Tičarice ni poti. Brezpotje je zahtevno predvsem zaradi krušljivosti, sam naklon pa ni prehud in tudi vzpon traja le kakih 15 minut. Na vrhu Velike Tičarice je malo pihalo zato sem na hitro naredil nekaj slik ter vtisnil žig v beležko ter se spustil po poti vzpona nazaj na markirano pot. Od tu se vrnem nazaj do razpotja za Malo Tičarico ter se vzpnem še nanjo. Na Malo Tičarico vodi lahka markirana pot ki je neproblematična, le na parih mestih je mogoče malo zračna. Do tu mi je vse skupaj vzelo dobre štiri ure. Na tem vrhu se zadržim malo dlje, ker je veter čisto ponehal in sem se pred začetkom sestopa malo spočil. Spust sem opravil po poti vzpona le da sem se še nekaj časa še zadržal pri koči zraven Dvojnega jezera, kjer sem pomalical. Če zanemarim par majhnih snežišč čez katere je potrebno stopit, je pot čisto kopna. S seboj sem vseeno imel zimsko opremo, ki pa jo glede na količino snega v gorah ne bomo več dolgo potrebovali. Na poti pa sem srečal štiri kače, sicer nisem prepričan ali so bili gadje ali modrasi.

POT NA KOMARČO





















NEKAJ SKOB NA POTI NA KOMARČO















ENA IZMED ŠTIRIH KAČ NA POTI














NA VRHU KOMARČE














PRI ČRNEM JEZERU














POGLED NA ČRNO JEZERO 














PRI KOČI PRI TRIGLAVSKIH JEZRIH














KOČA














ZAVAROVANA POT ČEZ ŠTAPCE














VZPON NI TEŽAVEN














TUKAJ SE ZAČNE BREZPOTJE














STRM VZPON ČEZ TRAVE IN SKALE





















POT JE KAR KRUŠLJIVA





















VRH VELIKE TIČARICE IN POGLED NA MALO TIČARICO





















VRH MALE TIČARICE

1 komentar:

  1. Čudovite fotografije. Tudi kar precej višincev se nabere na tej turi. Čestitke za oboje.
    Kača je modras. Srečno na potkah in tudi tam, kjer jih sploh ni, Heda

    OdgovoriIzbriši